Clouderan ja Perigeumin toimitusjohtajat, Tom Reilly ja Simo Kauppinen tapasivat Lontoossa Strata hadoop konferenssissa

 

 

 

Clouderan ja Perigeumin toimitusjohtajat, Tom Reilly ja Simo Kauppinen, vaihtoivat ajatuksiaan Big Data konferenssissa Lontoossa 2. kesäkuuta 2016. Tapaamisen pääaiheiksi muodostuivat Clouderan strategiset painopistealueet sekä erot USA:n ja Euroopan markkinoissa.

Tomin mukaan Clouderan strategia on jalkauttaa heidän teknologiansa ensimmäisessä aallossa suuryritysten käyttöön, missä se on onnistunut erinomaisesti – mm. seitsemän maailman suurimmista pankeista hyödyntää Clouderan teknologiaa. Tom mainitsi erityisesti Western Unionin sekä Royal Bank of Skotlannin, jotka hyödyntävät Clouderaa asiakastiedon syventämiseen verkkokauppa- ja mobiilipalveluissaan reaaliaikaisen tarjoaman muodostamisessa eri palvelukanavissa. Valtaosa pankeista on kuitenkin lähtenyt liikkeelle hakemaan tietovarastoinnin kustannussäästöjä. Myös riskienhallinta, petoksen ja vilpin sekä rahanpesun ehkäisy ovat olleet laukaisevia tekijöitä Cloudera investoinnille pankki toiminnassa.

Simo avasi Suomen markkinoita koskevia hankkeita, joissa keskeistä ensimmäisessä vaiheessa ovat olleet digitaalisuuden tuomat uudet mahdollisuudet, kuten ns. Asiakkuus 360 astetta -näkökulma. Suomessa käynnissä olevissa hankkeissa korostuvat asiakasymmärryksen lisääminen ja verkkokaupan sekä mobiilipalveluiden klikkitietojen yhdistäminen asiakastietoihin ja tämän tiedon hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa.

Tom oli vakuuttunut Perigeumin asiakkuuksien mobiilipalveluista, joiden hän totesi osoittavan merkittävää edistyksellisyyttä verrattuna USA:n markkinoihin. Eurooppalaisista referensseistä hän nosti esiin brittiläisen kauppaketjun Mark & Spencerin, jonka käyttökokemukset ja liiketoiminnalliset hyödyt Cloudera teknologiasta ovat olleet erittäin rohkaisevia.  

Tomin mukaan Clouderan käyttökohteiden neljä kärkeä ovat DW ja BI arkkitehtuurin uudistaminen, asiakasymmärryksen lisääminen, uusien tuotteiden ja palveluiden kehittäminen sekä liiketoimintariskien pienentäminen. Nämä liiketoimintojen kehittämisalueet ovat myös Perigeumin asiakkuuksien strategian keskiössä eri toimialoilla, kuten pankki, kauppa, tele, media ja valmistava teollisuus.

Maailman tuhannen suurimman organisaation joukosta suuri osa onkin jo valinnut Big Data markkinajohtajan teknologian käyttöönsä – Clouderan. Perigeum on Clouderan arvostama kumppani ja jälleenmyyjä Suomen markkinoilla, mistä voimme olla ylpeitä toteaa Simo Kauppinen vielä lopuksi. Elokuussa Perigeumissa aloittaakin taas kolme uutta huippuasiantuntijaa vastataksemme kasvavaan kysyntään Cloudera big data hankkeissa.Tom & Simo

 

Sulje videoikkuna